Alla inlägg under november 2013

Av mormit - 29 november 2013 16:11

Fredagar är den allra bästa dagen...
En ledig helg framför sig!
Har nyss kommit hem till en trött och hungrig katt. Nu har han fått en halv burk tonfisk, bara tvättproceduren återstår innan han ska sova gott i favoritfåtöljen resten av kvällen.

Av mormit - 27 november 2013 12:23

Jag sitter och smaskar på goda vindruvor på jobbet.

Av mormit - 26 november 2013 22:29

Det är nu ett tag sen jag skrev nåt i bloggen. Ska ta tag i det igen...
November är en månad som är riktigt tråkig. Det är mörkt på morgonen när jag går till jobbet och mörkt när jag kommer hem. Jag känner mig tröttare än vanligt.
När jag var liten såg jag inte lika mörkt på månaden november. Jag har min födelsedag i november och det var klart att jag såg fram emot den dagen. Mamma kom med frukost på sängen och sjöng och så fick jag några presenter förstås.
Årets födelsedag började med att dottern hade ställt blommor och lagt ett paket på köksbordet, eftersom jag låg och sov när hon åkte till skolan. Jag hade semester och kunde sova så länge jag ville. I paketet fanns örhängen i svart och guld. De var jättefina och ska invigas nu till helgen. Sen åkte vi till barnbarnen och deras föräldrar. Där fortsatte firandet med fler presenter. Tavlor med bilder på alla barn och barnbarn. Jättefina! God mat och trevligt umgänge. Det var en riktig höjdardag! Förstås!

Ovido - Quiz & Flashcards