Alla inlägg under januari 2012

Av mormit - 30 januari 2012 22:53

Så har jag åkt på en förkylning då. Det är sällan jag blir förkyld men när jag blir det så brukar det sitta i lääänge. Nu hoppas jag att den är snabbt övergående, att viruset fryser bort i kylan. Det verkar som om alla runt omkring är förkylda nu.

Av mormit - 24 januari 2012 21:40

Jag har varit hos grannen mittemot på Tupper-Waredemonstration, på 60-talet hette det plastparty. Tänk att jag har några urgamla Tupper Ware grejer som hängt med ända sen 60-talet. Helt otroligt att plast kan hålla så länge. Idag lurade jag mig själv att jag behövde några burkar till skafferiet och en degskrapa. Degskrapan behöver jag, men burkar har jag redan. Det var bara det att de hade så fin färg, så snyggt med svarta burkar. Och så är det kul med nåt nytt!

Av mormit - 21 januari 2012 18:57

Idag har jag varit till en stor secondhandbutik. Jag hittade en massa grejer som jag ville ha...men jag ska ju inte ha fler prylar, har för mycket redan. Just nu ångrar jag att jag inte köpte de fina smidesljusstakarna som jag ville ha, men tyvärr kom jag överens med mig själv om att jag absolut inte behöver såna eftersom jag har flera liknande förut. Jag köpte bla en mysig halsduk för bara 20 kronor, flasköppnare som satt fast i en sten (till uteplatsen) och långstickor i olika storlekar. Så nu är det bara att sätta igång och sticka något till barnbarnet.   

Av mormit - 21 januari 2012 18:38

Katten ligger i fåtöljen framför brasan och myser :) Som om han visste att jag hade tänkt sätta mig där en stund, med en spännande bok...

Av mormit - 19 januari 2012 19:23

Efter personalmötet på jobbet , så har vi i personalgruppen tränat cirkelträning en timme. Det var riktigt roligt och jobbigt! Hon som är ledare är toppen, full av energi. Jag kommer att sakna våra gemensamma träningar efter våra möten, nu när jag ska sluta på jobbet. Direkt efteråt drog jag iväg till gymet och gjorde ett pass där också. Nu känns det att jag tränat, både här och där...

Av mormit - 18 januari 2012 18:13

Nu har jag varit på intro i två dagar på mitt blivande arbete, jag börjar den 1 februari. Det är en hel del som är annorlunda mot det arbete jag har. Många nya människor att lära känna. Det ska bli roligt! Jag tror att det är bra att byta arbete lite då och då.

Av mormit - 15 januari 2012 15:09

Idag gjorde jag ett nytt försök att handla på rea och tänka sig, jag hittade en mössa. Jag brukar så gott som aldrig använda mössa, för då blir jag för varm. Men eftersom jag snart ska börja promenera till jobbet, så kan det hända att jag behöver en mössa. Jag är ganska säker på att den inte kommer att bli så mycket använd. Jag har ju mina öronmuffar :)

REA

Av mormit - 14 januari 2012 19:01

Idag har jag varit ute i butiker och kollat på rea. Men hallå! Vad är det för kläder som reas? Eller är jag för sent ute? Jag hittade ingenting på rean :( Däremot hittade jag ett och annat som det inte var rea på, det ska jag köpa sen när rabattkupongerna kommer! Det är ju detsamma som rea, men de kläderna är ju fortfarande aktuella.

Ovido - Quiz & Flashcards