Alla inlägg den 1 januari 2012

Av mormit - 1 januari 2012 20:45

Nu är vi här igen! Nytt år, nya möjligheter....

Hoppas 2012 blir minst lika bra som 2011 slutade! Nu ska jag göra något som jag aldrig provat, jag ska börja blogga.

Nyårsnatten var kall.  Vid 12-slaget tittade jag på ett fantastiskt fyrverkeri, men det som var vackrast av allt var alla rispapperslyktor som svävade så magiskt i luften. Helt underbart! Men för mina katter var det ingen bra natt, de blev så rädda av allt smällande.

Vi har ingen snö, det lilla vi hade av den varan regnade bort före jul. Jag tycker det är skönt att slippa skotta snö, jag minns förra vintern då set snöade var och varannan dag en period. Men visst vore det fint med lite vitt på marken. Det blir ljusare då.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards