Alla inlägg under februari 2014

Av mormit - 23 februari 2014 19:29

Idag har jag varit på pianokonsert. Det var min älskade dotter som visade hur en flygel ska låta. En helt fantastisk konsert!

Av mormit - 20 februari 2014 19:09

Det har varit vår i luften några dagar, men under natten till idag kom det 1 dm snö, ganska blöt sådan. Det knarrade under stövelsulorna när jag trampade i nysnön på väg till jobbet på morgonen. Inte av kyla utan för att det var kramsnö. Perfekt snögubbesnö ?
Det var så otroligt vackert med de alldeles vita träden.

Så här såg det ut igår ?

Av mormit - 8 februari 2014 21:28

Heja Sanna!!!

Av mormit - 8 februari 2014 21:15

Kollar på Melodifestivalen och har Sanna som favorit, för hon har varit en favorit sen jag såg henne första gången...

Av mormit - 8 februari 2014 11:23

Jag sitter på en skön barstol på Stainway Gallery och väntar på en konsert med elever från Botkyrka Kulturskolas avancerade program och några till. Min dotter är med och ska spela första och sista stycket på konserten. Flygeln de spelar på har tillhört drottning Silvia.

Av mormit - 3 februari 2014 19:18

Nu har jag sett min favoritbloggare Dagny på TV. Jag har följt hennes blogg, som gästbloggare på Vårdguiden i mer än ett år.
Dagnys blogg har gett mig så mycket. Vilken fantastisk människa!
Hon har varit med om så mycket och det har hänt så mycket under hennes liv. Hon är 101 år, blir 102 år om några månader.
Tänk vad härligt att få vara med så länge och dessutom kunna klara sig själv vid denna höga ålder. Hon berättar att hon är ute och promenerar nästan varje dag, utom när det är snödrivor.
Nu följer jag hennes egen blogg, där hon kallar sig Bojan. Så trevlig och underhållande läsning.

Av mormit - 2 februari 2014 13:57

Våra katter har problem med att hålla sams. Det är mor och son. En liten mamma och en stor son.
Sonen vill leka och jaga sin lilla mamma och hon är förstås jätterädd för honom. När hon ser honom så morrar och fräser hon och då visar han respekt och låter henne vara...om hon inte springer iväg, för då måste han jaga henne. Ibland kan de t.o.m sitta nära varann och äta.
Vi måste ha dom på olika plan i huset med stängd dörr. Mamman huserar i det nedre planet och sonen på entreplanet. Sonen är oftast ute på nätterna och mamman är inne nästan jämt. Nattetid brukar de "fönsterbråka", han står på utsidan och slåss mot lilla mamman som kämpar från insidan.
Säga vad man vill, men söta är dom.

Av mormit - 1 februari 2014 14:25

Den här veckan har det snöat lite, så nu är allt vitt och fint. Idag var det tyvärr väldigt halt pga underkylt regn.
Det har varit ganska kallt inomhus och vi har gjort brasa på kvällarna, det gillar katten.
En Tupperwaredemonstration har jag varit på och lockats att köpa lite onödiga prylar....

Ovido - Quiz & Flashcards