Alla inlägg under januari 2014

Av mormit - 16 januari 2014 09:33

Jag ligger och myser med katten. Tänk om man hade så där lätt för att somna som han har.

Av mormit - 14 januari 2014 20:17

Idag har jag varit till Karolinska och blivit opererad på Käkkirurgiska kliniken.
Den här käkoperationen är nog nåt som jag borde gjort för många år sedan.
Många som gör den här operationen blir hjälpta med sina smärtor i flera år.
Nu upptäcktes det att det var ett hål i en disk. Det innebär att den här operationen inte kommer att hjälpa utan jag kommer att få ont av den trasiga disken. Då blir det en ny operation, där disken ska tas bort.
På Apoteket har jag hämtat ut diverse smärtstillande och inflammationshämmande mediciner, så jag ska slippa ha så ont.
Måste säga att jag har väldigt ont nu och säkert kommer det att kännas ännu mer de närmaste dagarna.
Jag blev hämtad av min käre man efter operationen. Fick inte åka hem själv. I natt får jag inte sova ensam. Få se om nån kommer att vaka över mig ?

Av mormit - 13 januari 2014 20:25

Igår fick jag helt plötsligt ryggskott...ja det brukar ju komma plötsligt!
Vi gjorde lite ommöbleringar och bar lite tungt och fel. Jag förmanade min man att han skulle va försiktig. Han har ju haft några ryggskott.
Men mig själv tänkte jag inte på, jag brukar ju inte ha ont i ryggen. Men nu fick jag! Idag fick jag stanna hemma från jobbet.
Ryggen känns lite bättre nu efter en dags vila.
I morgon ska jag opereras. Det är käklederna som "spökar". Nu hoppas jag att det så småningom kommer att bli lite bättre.

Av mormit - 11 januari 2014 23:46

Jag minns när vi flyttade hit... Då sa grannarna: här har det inte varit snö på flera år, den följde med er från Norrland.
Vi fick massor av snö de första åren och många andra år...ja de flesta år vi bott här har det varit massor av snö. Snön har jag väl egentligen inte så mycket emot, men snöskottningen ?
Vi borde köpt en snöslunga!
Jaa, det är lätt att vara efterklok...
Nu är det kanske sista vintern vi skottar snö på denna adress...
Let it snow let it snow let it snow ???

Av mormit - 11 januari 2014 11:02

Hej mitt vinterland ???
Mera snö idag och -2 grader, det kanske blir vinter ändå. Jag trodde ett tag att hösten skulle hålla i sig till våren.

Av mormit - 10 januari 2014 18:45

Idag kom det lite snö...plaskvått på vägen till jobbet och is på hemvägen. Det här har jag kunnat vara utan.

Men får jan välja mella kyla och snö är valet lätt...då blir det snö. Men är valet snö och slask eller kyla, så blir mitt val kyla.

Men fy så kallt det blåste när jag gick hem. D ags att ta fram mössan och varma halsduken som jag köpte för nån månad sen. Jag kommer säkert att få användning för mina nya varmfodrade vinterkängor också.














Av mormit - 6 januari 2014 20:35

Idag har jag plockat bort lite mer av julen. Bara några adventsstjärnor kvar. Julgranen åkte ut före nyår.
Idag har jag varit helt ensam hemma. Lite konstig känsla efter de senaste veckorna, då vi varit många här hemma.
I morgon ska jag ha ytterligare en ensamdag, semester! Jag tror att jag ska ägna dagen åt städning. Det låter tråkigt, men det känns nog skönt efteråt.

Av mormit - 6 januari 2014 17:20

Idag har jag ringt till min kära faster Ulla. Hon fyller år idag!
Det här är en person som jag delat mycket "roligheter" med. Med henne har jag kunnat prata om allt.
Tyvärr träffas vi inte så ofta, då vi bor långt ifrån varandra. Och jag är dessutom dålig på att ringa. Förut brukade jag skriva ett brev ibland, men det har jag helt kommit av mig med....
Grattis faster Ulla...ja må du leva uti hundrade år ?

På bilden åker min faster Ulla hölass tillsammans med sin lillebror. Det ser så mysigt ut!
Jag minns i min barndom hur härligt det var att guppa runt i ett hölass. Lite stickigt, men mjukt ändå.
Innan jag fick åka i hölasset fick jag kämpa lite med att stampa/packa ihop höet på trillan, så att så mycket som möjligt skulle få plats på hölasset.
Vilket roligt jobb ?

Ovido - Quiz & Flashcards