Alla inlägg under januari 2012

Av mormit - 13 januari 2012 20:13

Den 13:e januari har blivit lite av en turdag för mig. För många många år sedan var det dags för uppkörning för körkort just den dagen. Jag skulle kanske få mitt efterlängtade körkort! När jag vaknade var det snöstorm och jag tänkte att det här kommer inte att gå bra. Men... jag slapp göra säkerhetskontrollen för det var ett sånt oväder och det kanske var tur för den hade jag aldrig övat på, bara läst mig till. Men trots att jag sladdade lite så fick jag mitt körkort, en riktig lyckodag :)

Idag är det fredagen den 13:e januari och det har varit en lyckodag! På väg mot nytt arbete :) Kontrakt är skrivet :)

Av mormit - 11 januari 2012 20:40

Har ägnat några kvällar åt att sortera lite bland allt släktforskarmaterial. Allt låg sparat lite huller om buller, nu har jag skapat lite ordning och reda :) Hittade en del som jag trodde att jag kastat bort och det gjorde mig extra glad. Sen återstår att lägga in alla uppgifter i ett släktforskarprogram och det ska jag göra när jag blir pensionär ;)

Av mormit - 9 januari 2012 22:42

Fy så kallt det var idag. Jag var ute och promenerade på förmiddagen och sen dess har jag fryst. Ska klä mig efter väder i morgon ;) Bilen är förhoppningsvis varm i morgonbitti när jag ska åka till jobbet, det har min älskade make sett till:) Jag är i alla fall glad för att det är lite vitt på marken, det blir ljusare då.

Av mormit - 8 januari 2012 15:05

Idag har jag börjat plocka bort alla julsaker och dessutom städat bort allt damm som samlats. Det känns skönt :)

Granbarren kommer säkert att hänga med ett bra tag till. Det är nu när allt ska ner i kartonger som jag inser att det finns alldeles för mycket grejer. Så jag ska ta mig tid och röja bort lite men kanske inte idag då. Eller så blir det som alla andra år... det får vänta till nästa jul och nästa jul är det alldeles för stressigt för att hålla på med sånt. Och så blir alla prylar kvar.

Av mormit - 7 januari 2012 16:17

Idag har jag tillbringat en stor del av dagen vid symaskinen. Jag har bl.a sytt en kudde av ett broderi som min mamma gjort, troligen hennes allra sista broderi. Jag blev riktigt nöjd med resultatet. Jag har inte fotat något ännu och lagt in här på bloggen, men det kanske kommer framöver.... Några kläder blev lagade :) Det är sånt jag drar mig för att göra, så det känns extra skönt att ha fått det gjort.  Sydde även en korg i mohairtyg till katterna, den blir säkert uppskattad. Det var ett svart tyg, så korgen kommer nog ganska snart att få en annan färg av allt katthår som katterna fäller. 

Av mormit - 6 januari 2012 21:35

Trettondagen har varit till full belåtenhet :) Nästan hela familjen besökte en av sönernas familj. En mycket trevlig dag och en härlig promenad i solen vid Mälarens strand. Vacker solnedgång.

När jag kom hem ringde jag till en av mina fastrar och gratulerade henne på 80-årsdagen, alltid så roligt att prata med henne. Hon pratar och skojar precis som hon alltid har gjort, hon är ung i sinnet.  Vi pratade lite om släkten och utbytte information om vad vi fått veta genom julkort från USA. Ett långt givande samtal :)

Av mormit - 3 januari 2012 20:47

Idag har det regnat och då väljer katterna att stanna inomhus...ja, vem gör inte det? Eftersom de har fri tillgång till torrfoder så äter de förstås en hel del. Och idag hade en av dom spytt och huuu...jag har svårt för det där med spyor, men då ställde min kära make upp och torkade :) Nu har jag sått kattgräs som förhoppningsvis blir klart att äta om en vecka.

Av mormit - 2 januari 2012 19:00

Har varit på årets första träningspass...och jag tog bilen dit. Det har jag sagt att jag inte ska göra. Eftersom jag åkte direkt från jobbet och det regnade, så kändes det väldigt bekvämt.  Nästa gång ska jag promenera som vanligt, en rask promenad är bra uppvärmning.

Ovido - Quiz & Flashcards