Alla inlägg den 7 november 2014

Av mormit - 7 november 2014 07:21

igår kom första snöovädret och det var riktigt plastigt efter vägarna. Just den här typen av väder tycker jag inte om. Men det fick mig att tänka på när jag var liten och glädjen när första snön kom. Då skulle man ut och fånga flingor. Vilken glädje, jag såg allt roligt som vintern skulle föra med sig, pulkåkning, skidåkning och bygga snökojor. Ja, vintrarna var roliga när man var ett litet barn. Mycket snö var det alltid. Jag hade en liten snöplog som pappa hade gjort, den gick jag och drog efter mig...precis som vår häst gjorde med en stor plog. Klart jag gillade vintern!
Men jag kan inte säga att jag gillar vintern numera. Visst kan det vara fint när det blir ljust och vitt, men kylan är inte rolig. Hoppas den här vintern blir lika mild som förra.

Ovido - Quiz & Flashcards