Alla inlägg den 26 april 2014

Av mormit - 26 april 2014 09:58

Vilket härligt väder det äridag!
Vi är på väg till våra älskade barnbarn. Det ska bli roligt att umgås med dom idag.
Jag minns när jag var liten och mormor kom på besök. Då var det så roligt. Jag var lite blyg för henne först för vi träffades inte så ofta. Men efter några minuter så var det hon och jag . Vi lekte, busade och myste. Jag minns speciellt en påskhelg när hon var hos oss. Vår katt hade fått ungar och jag skulle visa henne de små kattungarna. Men kärleken till katter var något som vi inte delade. Hon var lite smårädd för kattungarna.
Samma helg gjorde mamma våfflor och väntan på att våfflorna skulle gräddas blev lång. Helt plötsligt lade jag ner hakan mot våffeljärnet. Där blev den inte kvar så länge. Det blev ett rejält brännmärke och det gjorde fruktansvärt ont minns jag.
Några våfflor kunde jag inte äta.
Men jag fick sitta med mormor....länge....

Ovido - Quiz & Flashcards