Alla inlägg den 17 februari 2015

Av mormit - 17 februari 2015 22:58

När jag var liten så brukade mina föräldrar ofta umgås med sina syskon och jag med mina kusiner. Men inte alla kusiner, vissa bodde ganska långt bort. Det var svårt för oss att åka på några längre resor eftersom vi hade jordbruk. Kossorna skulle mjölkas och alla djuren på gården behövde matas förstås. Så det var de som bodde nära som vi umgicks med av förklarliga skäl.

Ibland kom de som bodde långt ifrån oss på besök och det var trevliga stunder/dagar.
Vissa kusiner träffade jag nästan aldrig. Kanske på något kalas eller begravning.
Sedan fanns det till och med några som jag aldrig träffat, inte som jag kommer ihåg iallafall.

En av mina kusiner som jag aldrig hade träffat hittade jag av en slump när jag googlade efter något och fick se hennes namn. Jag mailade och fick svar. Sen har vi träffats några gånger och har mailkontakt. När vi träffades första gången kändes det som om vi känt varandra jämt. Det var så lätt att få kontakt med henne. Jag är så otroligt glad för att vi träffades.

Måste tacka Facebook för att jag kommit i kontakt med nästan alla mina kusiner. Jag ser fram emot att höra hur de har det och kanske få se bilder från deras liv.




Här bodde min mormor och morfar en gång i tiden.

Här bodde min farmor och farfar.

Ovido - Quiz & Flashcards