Alla inlägg under mars 2013

Av mormit - 12 mars 2013 09:13

Sitter och väntar på provtagning efter läkarbesök.
Före läkarbesöket satt jag och väntade på blodtrycksyagning hos distriktsöterskan.
Bra att man blir ordentligt utredd.
Ska på röntgen också. För att veta hur man ska gå vidare med mitt fall.
Ska få dygnsmätning av blodtrycket. Jag som brukat ha lågt blodtryck, har nu fått högt.
Inget lätt jobb läkarna har....

Av mormit - 10 mars 2013 17:44

En stor dag idag!
Barnbarnet tog sina första steg!
Så när hon kommer till oss om en vecka blir det nog fullt ös!
Jag längtar.......

Av mormit - 8 mars 2013 21:43

Jag trodde att våren var på gång igår men idag var det kallt igen, -9 grader i morse. Vinter igen! Blir det mer snöovädret också?
Det fick mig att tänka på något som mina föräldrar sa: Om vinterns snö ska försvinna så måste det komma ny snö som tar bort den. Kanske är det så. Den snö som legat hela vintern är hårt packad och svårtinad, kanske hjälper det smältningen med lite nysnö....
Ja, det blir nog en vår i år också! Mycket efterlängtad.....som alltid!

Av mormit - 5 mars 2013 21:35


Ett program som jag lyssnade till i min barndom var programmet "upptill tretton" på P3 med Ulf Elving. Man fick ringa in till programmet och prata med Ulf och i slutet av samtalet fick man svara på en fråga.
Det var roligt att höra andra prata om vad de gjorde och så förstås kul att testa sina kunskaper. Jag önskade då att jag hade vågat ringa. Tänk att få vinna en LP-skiva eller kanske fler, om det hade funnits några till i potten.

Av mormit - 3 mars 2013 11:59

Den hör helgen har vi haft barnbarnet med föräldrar här. Sååå trevligt!
Nu ska hon åka hem och då blir det så tomt. Men hon kommer snart igen!
?

Av mormit - 3 mars 2013 11:52

Tittar traditionsenligt på Vasaloppet. Vilken härlig dag! Solen skiner, det var någon minusgrad vid starten och vid målgång ska det nog vara någon plusgrad. Det är 5 km kvar nu för täten.
Vasaloppet har jag tittat på sen jag var riktigt liten.
Ett år när våra söner var små var vi i Sälenfjällen på semester. Där var det jättemycket snö och väldigt kallt hela veckan.
När vi åkte hem dagen innan Vasaloppet körde vi förbi Vasaloppsstarten och där var det så gott som snöfritt. Det året, 1990, var Vasaloppet inställt!!!
Jörgen Aukland vann nu i år! Bra kämpat!

Av mormit - 1 mars 2013 10:07


Sitter i bilen och är på väg till Torsåker på begravning. Det är min moster som gått bort.
Hon var min mammas näst yngsta syster och hon var den enda av de nio syskonen som var kvar. Så nu finns ingen av mormor Elmas barn kvar i livet.
Nu är det vi, hennes barnbarn, som är de äldsta i den släktgrenen. Det känns lite konstigt och vemodigt.

Ovido - Quiz & Flashcards