Alla inlägg den 29 december 2013

Av mormit - 29 december 2013 16:10

Idag var det vackert väder, solen strålade, ingen snö och två plusgrader.
Jag gick ut för att se om det fanns nån persilja kvar ute på grönsakslandet.
Där hittade jag färsklök, salvia, timjan, persilja och morot.

Av mormit - 29 december 2013 15:39

Julgranen fick en kort vistelse hos oss i år. Idag åkte den ut!

Vi köpte den osedd och nätad och vi blev riktigt överraskade över hur fin den var.

En scoutgran som vår granne sålde.

Den började barra så fort den kom in och idag hade min man fått nog och den blev utsläng.

Då går mina tankar tillbaka till min barndoms julgranar...

De var friskt gröna och trivdes så bra inne att det ibland kom små skott på grenarna. Mamma brukade vattna den ofta och även ge den en sockerbit varje dag.

I mitt hem var det inte ovanligt att granen fick stå kvar hela januari månad.

Jag förstår att det var ett välkommet ljus i mörkret. Det var ju så mörkt i byn, bara några gatlyktor längs vägen.

Det var också något positivt med mörkret. Man kunde se stjärnhimlen och stjärnfall. Mycket vackert!

Ovido - Quiz & Flashcards