Alla inlägg den 31 december 2013

Av mormit - 31 december 2013 19:57

Så har det gått ett år igen.
Jag minns när jag var liten på 60-talet och funderade på hur gammal jag skulle vara år 2000 och såg det som en evighet tills det skulle bli millenieskifte. Men då var det aldrig tal om något millenieskifte.
Men när det var dags för millenieskifte då blev det en stor grej. Det fanns allt möjligt att köpa med olika texter. Vi köpte ett ljus som det stod 2000 på. Vi köpte julgranskulor med text millennium 2000. Champagneglas med nån liknande text. Det var så stort! Vi klädde oss extra fint, åt extra gott och trodde känslan skulle vara något helt extra. Men...det var inget speciellt med det. Förutom att det kändes väldigt unikt att få vara med om ett millennieskifte...inte alla som får uppleva det!
Nu har 13 år gått sen dess och de åren har bara rusat fram.
Mycket har hänt under millennium två, både positiva och negativa saker.
Nu är det bara dryga fyra timmar kvar av 2013 och just nu har "Grevinnan och betjänten" precis börjat. Ett program som jag sett många gånger, ända sen jag var liten.
Ungefär en sån matta som betjänten snavar på köpte vi till vår dotter när hon var liten. Den fyllde vi med frigolitkulor och använde som sittsäck.
Nu önskar jag alla ett riktigt gott nytt år 2014!

Ovido - Quiz & Flashcards