Alla inlägg den 5 september 2014

Av mormit - 5 september 2014 20:37

Nu är det snart dags för val här i Sverige och även här i kommunen. Här i kommunen är frågan dela kommunen eller inte dela kommunen. Jag kommer att rösta för att inte dela kommunen. Jag tror så otroligt mycket på att istället utöka kommunen d.v.s ta med flera närkommuner istället. Varje kommun står och kostar en massa pengar. Tänk besparingar. Slå ihop tre kommuner och spara in på en massa olika utgifter. Det skulle innebära att det blev ett enda "kontor" istället för tre. Tänk inte bara lönemässigt. Tänk även personalkompetensen som kan samordnas. Jag är övertygad om att det skulle bli så bra såååå. Nya lösningar måste komma och nya lösningar måste bli till det bättre, vad annars? Sverige är på väg till kälkåkning och det är inte vägen upp till backen vi är på väg till utan det är stupet utför tråkigt nog. Jag som är på väg mot pensionen känner bara ångest inför vad som komma skall. Jag som "gjort rätt för mig" hela mitt liv, kämpat med allt, jobbat på, inte sjukskrivit mig fast jag varit sjuk, ställt upp för andra och gjort allt. Vad skall jag få ut av allt jag satsat, sen när jag blir gammal och sjuk. För sjuk brukar man ju bli som gammal....tyvärr...Svaret är helt säkert " skit i det du kärringjävel".
Ja, kanske är det här något jag ska skita i och hoppas att det bara finns ett piller att ta till när det är så dags....men varför?
När jag var ung på 1970-talet då kämpade jag för att mitt liv skulle bli bra och att min ålderdom skulle bli fantastisk, att jag skulle få den vård jag behövde och var värd.
Nu känner jag ingen, just det ingen förhoppning om att jag ska få en värdig ålderdom.
Jag får hoppas att jag får vara frisk!

Tiderna har förändrats

Ovido - Quiz & Flashcards