Alla inlägg den 12 september 2014

Av mormit - 12 september 2014 22:46

Jag har nu slölyssnat på slutdebatten inför valet och jag blev inte klokare av det. Det känns verkligen bra att jag har förhandsröstat. Att jag tagit ställning innan slutdebatten. Vilket parti jag skulle rösta på hade jag bestämt långt innan partiledardebatterna och slutdebatten.
Det här valet kommer att bli avgörande för vår framtid.

Av mormit - 12 september 2014 19:59

Inget är som väntans tider säger man. Det stämmer!

Nu är det 20 år sedan jag väntade barn senast och fler lär det inte bli;-)

Som jag skrev i mitt förra inlägg, så trodde jag att jag blev magsjuk av surströmming, men det visade sig sedan vara graviditetsillamående av lite kraftigare typ. För sen fortsatte illamåendet.

Min man reste bort på tjänsteresa och jag tog mig till apoteket och köpte ett graviditestest. Testet var helt klart positivt! Yes!!!

Samma dag fylle min man år och det var firande för honom i en restaurang, högt upp i ett väldigt högt hus. på våning 42, i Kina, i Wuhan och våningen där restaurangen låg snurrade runt, 95% luftfuktighet, 42 grader varmt ute och varmt inne också!

Just då fick min man beskedet att han skulle bli far igen!!! En omtumland upplevelse för min älskade man. Och säkert var det omtumlande för kollegorna också, för de tyckte att det var häftigt med flera barn....förstås.

Då beställde de kinesiska kollegorn in två olika tårtor som smälte i värmen.

Och jag mådde illa! Haha ha haaa...som man bäddar får man sedan ligga....

Jag är såååå nöjd med allt jag fått.


Wuhan

Av mormit - 12 september 2014 19:52

Det är nu ganska exakt 20 år sen jag åt surströmming och jag minns det som igår.

Vi var ganska nyinflyttade i Stockholmsområdet och visste inte om vi vågade äta ute i trädgården. Hur skulle grannarna reagera? Men vi tyckte synd om våra små pojkar som skulle vara inomhus resten av kvällen och  hur skulle de stå ut med doften, så det blev så att vi åt ute och det var så gott...hade inte ätit surströmming på 2 år tillbaka. Ingen granne klagade...

Dagen efter på morgonen så mådde jag så fruktansvärt illa och jag lovade att jag aldrig mer skulle äta surströmming. Måste ha varit ett svårt löfte.

Men det var inte surströmmingen fel att jag mådde illa, för sen mådde jag illa varje morgon under en låååång tid. Fjärde barnet var på gång....ha ha haaaa.....sen dess har jag inte ätit surströmming. Kanske dags för 20-årsjubileum för uppehållet ;-) Eller?

Ovido - Quiz & Flashcards