Alla inlägg den 23 augusti 2014

Av mormit - 23 augusti 2014 16:48

Idag står skaldjur på menyn här hemma. Kräftor och räkor från ICA.
Jag såg på Facebook att det var många som varit ute och fångat kräftor. Det var jag med på nån gång i min barndom men sen har det aldrig hänt. Det blir inte ens av att åka och fiska heller. Det gjorde jag ofta förut. Tänk så härligt att sitta i en eka med ett metspö och vänta på napp. Så avkopplande och roligt. Kanske ska åka iväg och fiska nån gång...

Av mormit - 23 augusti 2014 16:32

Nu skulle jag vilja åka ut i skogen och plocka svamp, men vädret är inte på min sida idag. Det regnar lite då och då.
Yngsta sonen har varit ute och plockat massor av svamp, KarlJohansvamp och gula kantareller. Jag hjälpte till att dela den och nu ligger det massor av svamp på tork i torkskåpet och lite har jag trätt upp på tråd och hängt upp på tork.
Jag har varken ätit eller plockat KarlJohansvamp nån gång men jag ska definitivt plocka Karljohansvamp nästa gång jag kommer ut i skogen. Ja...om jag hittar nån förstås...

Ovido - Quiz & Flashcards