Alla inlägg den 1 februari 2013

Av mormit - 1 februari 2013 22:12

Det har varit en tung vecka hitintills.
Under natten till måndagen drömde jag mardrömmar om en person som dog, vaknade och drömde samma dröm om igen flera gånger.
Jag jobbar på min dotters skola på måndagar. När jag kom dit så möttes jag av ett dödsbud, en lärare på skolan hade dött.. En av mina söner har berättat att det var en mycket bra lärare. Förstod det när jag såg allas sorg.
Sen kom jag till mitt ordinarie arbete och möttes av ytterligare ett dödsbud, en deltagare hade dött. Det kommer att bli tomt efter den personen, som alltid var så rolig, glad och trevlig.
På onsdagen var det lite extra jobbigt på arbetet och det bearbetade jag under den nattens drömmar. Personen var densamma men de jag jobbade med var från 80-talet.
Igår fick en deltagare maginfluensa och jag var precis intill. Jag har väldigt svårt att klara av när någon kräks. Mådde väldigt illa igårkväll. Åt vitpepparkorn och drack whisky. Vitpeppar brukar vara bra när man träffat personer som är magsjuka, men att vara nära och torka spyor vet jag inte om det har nån inverkan på.
Nu väntar jag med fasa.....ska jag bli magsjuk i natt?
Vill inte!

Ovido - Quiz & Flashcards