Alla inlägg under februari 2013

Av mormit - 10 februari 2013 17:21

Nu är bullarna klara.....

Av mormit - 10 februari 2013 16:35

Blev så sugen på semlor, så jag kan inte vänta till i övermorgon!

Av mormit - 9 februari 2013 21:43

Har kollat lite på melodifestivalen ikväll och bidragen var enligt min smak mycket bättre ikväll än de var förra lördagen.
Speciellt roligt att Louise Hoffsten gick till final! Jag har lyssnat och tyckt om många av hennes låtar. "Warm and tender love" är den jag gillar allra mest.

Av mormit - 9 februari 2013 21:06

Jag tycker om att lösa korsord, mitt favoritkorsord är DN:s Lördagskryss. Där får jag kämpa på ett bra tag och det är inte alltid jag klarar att lösa det. Det var lättare för några år sedan. Jag vet inte om det är svårighetsgraden som har ändrats eller om det är jag som börjat bli sämre på att lösa korsord.
På lördagar har jag även ett annan trevligt korsord att lösa, nämligen Melodikrysset, som jag ogärna missar. Jag har lyssnat till och från sedan 1965, när Melodikrysset startade. Det var mina föräldrar som inspirerade mig och nu försöker jag få mina barn att bli intresserade. De har ju förstås inte kunnat undgå att höra på mitt lördagsnöje. Nu frågar jag dem om det är något som jag inte kan t.ex någon nyare låt som jag inte känner till eller om det är något klassiskt, som jag inte är så bra på.

Av mormit - 9 februari 2013 12:51

Att baka kan vara ganska roligt ibland. Idag kombinerade jag melodikryssandet med matbrödsbak. Det blev bröd med soltorkade tomater i degen och ost ovanpå. Gott var det!

Av mormit - 8 februari 2013 18:28

Vi har varit till IKEA en sväng för att köpa en hylla till vårt nya duschrum. Som vanligt kom vi hem med lite mer prylar än vad vi hade tänkt. Jag köpte en liten resväska utfall jag ska ut och resa nån gång. En bänk och en spegel hittade vi också till duschen.
Den bästa prylen vi fick med oss hem, av allt oplanerat, var en brandfilt. Den hoppas jag att vi aldrig behöver använda.

Av mormit - 7 februari 2013 21:42

För ett år sen blev jag farmor till en jättegullig liten flicka. Det har varit en rolig tid, med alla små och stora framsteg. Eftersom vi bor ganska långt ifrån varandra så har vi inte träffats så ofta som jag skulle önska. Men jag har i alla fall kunnat följa henne, tack vare hennes föräldrar och Instagram. De har lagt in massor av bilder på henne och jag har kunnat titta och kommentera.
Vi har även umgåtts live också förstås. I somras bodde de hos oss under några veckor och före jul och under julhelgen har vi haft turen att få ha henne hos oss.
En period under hösten var hon blyg för oss, men nu kommer hon ihåg oss och blir glad är vi träffas.
Alla våra barn är musikaliska så det spelas en hel del musik hemma hos oss när vi träffas. Då vill barnbarnet dansa med mig. Oftast blir det vals men ibland tar vi en schottis ;) Hon är så gullig när hon kommer och bjuder upp till dans.
Till sommaren ska hon få ett syskon, en lillebror sägs det.

Av mormit - 7 februari 2013 21:19

Tänk så härligt att ha ett arbete man trivs med. Jag känner mig lyckligt lottad. Visst har vi mycket att göra ibland och allt är inte alltid en dans på rosor, men för det allra mesta är det toppen.
Målgruppen jag arbetar med är personer med förvärvade hjärnskador. Det var något som jag inte hade någon erfarenhet av att jobba med sen tidigare. Men visst hade jag ganska bra kläm på vad det innebar. Nu har jag lärt mig mycket mer och mer ska det bli. Man blir aldrig fullärd.
Vi arbetar mycket med skapande verksamhet och det ligger mig varmt om hjärtat.

Ovido - Quiz & Flashcards